tisdag 8 maj 2012

Till Minne av Evelinas årsdag
3 år  9/5-09
av sorg och olidlig saknad


                            Vi vill minnas Evelina så som hon alltid var....söt, glad ja helt underbar

På dagens promenad i skogen.......
Skogen är grön och fin och buskar med fina vita blommor lite här och var.
Zack springer glatt längs stigen, detta är hans paradis. Här finns så många härliga dofter och han kan ta allt i sin takt.
Solen tittar fram lite då och då mellan träden och värmer för stunden.
Fåglarna kvittrar ivrigt och jag hör göken några gånger
Tankarna växlar ivrigt från hemska minnen för 3 år sedan och glada minnen som vi fick med Evelina.
Tyvärr så är det alltid dom hemska avsky värda minnena som segrar och muren rasar som så många gånger förr under denna tid.
Med tårar rinnande längs kinderna går jag där och pratar med Evelina högt. Zack stannar upp och tittar mot mig för att sedan återgå till sitt sniffande. Han undrade väl med vem jag pratade och om det var med honom. Jag talar om för Evelina hur mycket jag längtar efter min prinsessa och allt vi ska gör a när vi åter ses. För när tiden är inne .....så möts vi igen.

Vi Älskar dig underbara fina Evelina

3 kommentarer:

  1. Ljuset brinner för vår Evelina. Vi tänder det ofta men idag tänker vi extra mycket på henne.

    Kram Katarina, Cattis, Anne och Christina.
    Helgedals förskola

    SvaraRadera
  2. Jag tänder ett ljus för Evelina idag! Er fina lilla flicka som jag inte kände, men vars öde har berört mig oerhört mycket!
    Från en medmänniska

    SvaraRadera
  3. Er underbara flicka kommer alltid finnas i era minnen och hjärta. Hoppas det blir lättare med tiden och de fina minnerna tar överhand! <3
    Kramar Cissi

    SvaraRadera