söndag 26 juni 2011

Midsommar helgen över.....


Ja då har man fått vara lite extra ledig från jobbet ,men dagarna går ju så fort.
Midsommarafton firade vi med våra goa vänner och då hemma hos familjen Cartne i år..
På morgonen var jag hos Evelina och lämnade henne en midsommar krans från min mamma och en midsommar bukett, tände ljus och gjorde lite fint och talade om för henne att det var midsommar och att vi skulle vara med våra vänner och att alla saknar henne så mycket....
Vi har slutat gå ner till "Gröningen" där villa föreningen alltid har en midsommarstång och dans kring den och godis till barnen. Sist vi var där var midsommar 2008 och Evelina var med oss och tycker det är jätte kul med dans mm, så det är bara till att plåga sig i onödan med att gå dit och se alla glada,fina sommar klädda barn som dansar och har roligt.
I stället bakade jag bröd som jag skulle ta med mig och packade ner lite annat smått och gott inför dagen.
Åsa hade gjort en massa roliga lekar och stämningen blev på topp och så klart vann mitt lag. Det är alltid kul att göra någonting och inte bara sitta still och äta en massa. Åt gjorde vi förstås en hel del också. Det va potatis ,sill och pajer och silla tårta och en massa annat så mätta blev vi. Det blev en hel del snaps visor och vätska till det också.
Dagen och kvällen blev helt perfekt och mycket trevligt som alltid.

Nu är det bara fyra veckor kvar innan semestern och den är väldigt efter längtad. Vi har inget bestämt vad vi ska göra på vår ledighet utan tar dagen som den kommer.

Travlig sommar alla blogg läsare

2 kommentarer:

  1. Älskade Evelina! Kära Cilla!
    Jag lider så oerhört med er!!! <3
    Önskar inget annat än att utrota den där förbannade sjukdomen! Jag hoppas att Evelina har det lugnt och skönt i himlen och att ni som familj får chansen att finna lugnet här nere på jorden! Evelina hade säkert velat att ni skulle fortsätta vara glada.
    Stor kram och mycket kärlek från mej!

    SvaraRadera
  2. Åh Cilla vad fint det va på graven. Vi har varit där & sett detta underbara. Så söt kransen va & stenen (den lilla) va jätte gullig.
    Är dålig på att kommentera till dina underbara inslag. Men du & din familj finns alltid i mina tankar.
    Kram på er

    Mia ( Felle´s mamma)

    SvaraRadera