fredag 22 juni 2012

Semester och midsommar

Ja då är det semester tider äntligen, ett helt år sen sist så det kan behövas.
Sommaren går ju inte helt oberörd förbi i tankarna om Evelina utan snarare ännu mer än vanligt.
Evelina skulle ha slutat första klass och stått längst fram i kyrkan och sjungit  Idas sommar visa högt och ljuvligt som hon kunde. Hon skulle få vara i centrum och inte sitta hos mig i bänkarna och lyssnat på syskonen som hon gjorde annars och sjöng med bäst hon kunde.
Hon skulle få ha en fin ,troligen rosa klänning och kanske hennes ljusa fina hår uppsatt i någon tofs. Och jag skulle få sitta där och vara en stolt mamma till alla mina fina barn som stått i den kyrkan och sjungit så många gånger. Jag är även nu en mycket stolt mamma ,för underbarare barn kunde jag inte önska. Jag älskar dom alla tre av hela mitt hjärta och ännu mer <3
Evelina fick istället en fin begravning alldeles för tidigt i denna kyrka........


I morgon är det midsommar afton och vi ska umgås med goda vänner som vi alltid gör.
Man äter god mat och tar kanske en nubbe , sjunger och även ett och annat så sällsynt skratt kommer att ljuda.
Emelie är i Turkiet med en kompis och hennes föräldrar så man behöver inte oroa sig att hon är ute och ränner denna kväll. Joacim tillbringar väl maten med oss och även några kompisar till honom , sen beger väl dom sig ut i natten på något kul.


Semestern börjar väl egentligen inte på riktigt förrän på måndag men vi har redan börjat njuta av att få 4 veckors fritt. Ska bli avkopplande och härligt och vi har faktiskt inget inbokat direkt mer än en och annan små tur och en vända till stugan.


På måndag ska hunden kastreras och operera bort en tumör. Bara ordet cancer gör att man får rysningar i hela kroppen men vi får hoppas att allt går bra.
Tänker ofta tillbaka på Evelinas sista dygn, vad hon sa och hur hjälplös hon var vår ängel där i den stora sängen. Känner fortfarande dagligen en sådan ångest och skuld och saknaden är oerhörd. Jag längtar tills den dagen smärtan blir lite mindre och minnena blir lite ljusare..........Älskad i evighet och vi ses en dag <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar