lördag 29 september 2012

Hösten


Hösten har landat. Nu går vi in i den tiden på året som brukar vara väldigt mörk och trist.
Men ibland kan den vara väldigt ro givande och trivsam också.
En lördag som denna sitter man här och undrar vad man ska göra idag. Det är helg och man har längtat hela jobb vekan efter denna dagen ,men när den väl är här så vet man ändå inte varför man har längtat efter den. En lördag som alla andra lördagar den senaste tiden.
Man sover i en evighet för att sen ändå vara helt slut i kroppen när man väl stiger upp.

Idag kan man läsa i Kristianstadsbladet om Ebba som kämpat mot sin cancer och gör en enorm insamling mot cancern. Det är härligt att läsa och se att det finns barn som det går bra för och att cancer monstret inte tar alla med sig. Lika mycket som man känner glädje för alla andra så gör det lika ont i en.
Man slås ner några pinn hål som man lyckats ta sig upp och frågan varför dyker upp igen.
Varför fick inte vår Evelina klara kampen ??

Nu är det dax att ta tag i dagen och försöka få något gjort, det finns alltid något som behöver röjas och göras så man kan skingra alla tankarna.

Trevlig helg alla där ute

1 kommentar:

  1. Ja du Cilla har inget svar på din fråga. Jag ställde mig samma fråga igår när vi va på Ebbas konsert. Ebba är ju en kompis till Felle så Emilia hade gjort nyckelringar & samlat in pengar till Ebba s fond. Men när mina litta tös stod framför alla & berättade varför hon gjorde detta så sa Emilia: - Jag har mist en kompis i cancer som heter Evelina & jag gjorde inget för att hjälpa henne så därför gör jag detta så dem kan få bort cancern. Fick jag tårar eller. Så Cilla hos våra barn kommer Evelina alltid att finnas i deras hjärta.

    Många styrke kramar

    Mia
    ps förlåt om jag inte kommenterar dina inlägg varje gång men jag är inne ofta & läser & läser igen <3

    SvaraRadera