söndag 28 juli 2013

Äntligen semester

Sommar sommar sommar. Ja vad härligt egentligen med sommar och semester.
Men med sommaren och semestern kommer också alla tankar, minnen och allt man ville göra med Evelina. Så helt smärtfri kommer man aldrig att bli, för man påminns ständigt.

Emelie har sommar jobbat 3 veckor på ett boende för förstånds handikappade och hon trivdes jätte bra med det. Nu har hon sommarlov innan skolan tar vid igen och åk 2 på vård och omsorgslinjen börjar.
Joacim sommar jobbar som personlig assistent, där han övervakar en pojke på nätterna och ger han den vård han behöver. Han trivs också väldigt bra och natt jobb passar honom bäst. Vi hoppas alla att han kan få något vidare jobb till hösten inom samma yrke, samtidigt som han ska plugga in lite matte på högskolan.

Jag själv har känt mig enormt fysiskt och psykiskt utmattad och ingen ork eller lust till något. Behöver verkligen rycka upp mig och ta tag i den biten snarast möjligt. Därför har jag längtat så till semestern dom sista månaderna för att få vila ,vila och vila. Och hoppas motivationen ramlar över mig.

Fagge har väl mått sådär han också även om han har ork till sin träning så gott som varje dag och jobbar kroppsligt hårt. Men han tar tag i sitt och inte som jag ,väntar ut det.
Jag drog igång en trädgårds förändring där hemma med sten läggning och ny plantering. Synd bara att jag tröttnar så fort så Fagge får slut föra det själv. Fast jag ska ta ett nytt tag snart.

Vi har varit i Stockholm en runda , för att Emelie skulle se Rihanna i Globen med en kompis så vi passade på att hälsa på barnens faster Inger med familj. Trevliga lugna dagar där.
Just nu är vi i stugan i Bergkvara. Bergkvara är ett ställe som Evelina älskade mest att åka till. Hon trivdes här. Minnena lever i stugan. Sista sommaren 08 när vi var här och Evelina sprang omkring och lekte. Hon badade och hade kul. På sjukhuset pratade hon om att vi skulle åka hit och man ångrar att vi inte gjorde det en gång till om så bara för dagen.

Jag hoppas på att vi ska komma iväg på en rest resa innan semestern är slut men ser mörkt ut. Vi får ta en dag i taget och njuta av stunden........

1 kommentar:

  1. Känner så väl igen den stora tröttheten och att saknaden blir värre när det blir sommar. När man ser glada människor i affären handlat till helgen, så går det direkt ett stick i hjärtat. Varför har Charlotte det inte så längre? Hon gjorde varje veckoslut till något festligt och älskade att hitta på grejor. Kram i sommaren. På ett vis är det bättre när det är grått och trist! www.charlottetjejen.blogg.se

    SvaraRadera