måndag 23 december 2013

lille jul…….

Då är det den 23 december i dag och lille julafton. Året har gått fort ,snart är det slut på 2013
Jul stämningen infinner sig inte heller detta året. Känns bara tungt och jobbigt.
Ute är det bara grått och regnigt och en 7 grader varmt, inte juligt direkt.
Har inte haft någon ork att springa på stan och handla julklappar i år heller utan det mesta har blivit över nätet. Bra att det finns sånna möjligheter .

I Mars i år gick ju barnens farmor Siv bort , så det saknas ännu en denna julen. Siv var mycket julig av sig och gjorde egna isterband som alla gillade och massor med jul godis som plockades fram.
Vi kommer att fira jul med min mamma, Sven och lillebror i år och även min mormor och Fagges pappa kommer att vara med. Det blir väl enhel del ätandes och sittandes så man får ge nya löften nästa år om kampen mot alla kilon man bär på.

Idag var jag hos Evelina och tände ljus och satte en blomma från min mamma och sen ställde jag en stor tomte hos henne. Saknar lill tjejen så otroligt mycket förstår inte hur man ska kunna leva i 40-50 år till utan henne.
Jag brukar titta på ett program på tv 4 fakta som heter "jag dog, men överlevde "Det är ett helt otroligt program baserat på verkliga berättelser om hur personer först död förklarades men mirakulöst kom tillbaka till livet igen. När dom dog så mötte dom livet på andra sidan och dom berättar sina egna upplevelser kring det. Det är så fantastiskt så man behöver aldrig vara rädd för att dö.

Börjar bli riktigt mörkt utanför fönstret nu så det är dax att fixa till det sista till imorgon.
Vill önska alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År…..för det är snart här 2014

1 kommentar: