söndag 1 maj 2011

Pris som årets Laholmare till min mamma


Min mamma hade blivit nominerad i år som årets Laholmare för sitt stora engagemang med änglarna och den enorma insamlingen till barncancerforskningen. Och hon vann priset! Mamma blev verkligen rörd och glad och det med all rätt så klart.
Själva utmärkelsen gavs igår i samband med valborgsfirandet inne i Laholm.
Men utan Ray`s och Nettans hjälp hade det aldrig blivit någon änglatillverkning så dom har verkligen en stor del i det hela.


Och alla ni som hjälp till med att sälja och köpa Evelina- ängeln i vårt avlånga land från Norr till Söder, utan er hade det aldrig blivit denna enorma summa till forskningen.


Till min älskade mamma


När jag själv var en liten flicka
Så fanns du alltid vid min sida och lärde mig allt jag borde kunna och veta
Men vad du inte kunde säga mig då, var hur mitt liv skulle gå...

Jag visste inte heller då att jag tre helt underbara barn skulle få
och att jag redan i unga år skulle behöva uppleva denna enorma sorg...

Du har passat våra barn titt som tätt och du har inte alltid fått det så lätt
En bättre mormor kunde dom inte få, du har funnits för dom sen dom var små...

Att våran älskade lilla flicka aldrig skulle få bli stor, det är en oerhörd sorg så stor.
Du är en hjältinna med ditt stora engagemang, för att rädda så många barn som forskningen kan
Men den största av alla hjältinnor i himmelen finns och hon för alltid i våran hjärtan finns.......

Tack mamma för att just du finns och gör så att lilla Evelina lever kvar som ett änglasmycke runt så mångas halsar
och att med din hjälp fler barn ska överleva cancern, och att ingen syster och bror, mamma och pappa ska behöva uppleva denna saknad, sorg och enorma smärta...........

Mamma jag älskar dig/ din dotter

2 kommentarer:

  1. Grattis till din mamma! Och så många vackra ord om din fina mamma. Hon är verkligen värd denna utmärkelse med sin enorma insats för Barncanserforskningen. En riktig ängel är hon. Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad fantastiskt duktiga ni är, det är ju otroligt bra att ni samlat ihop så mycket pengar. Jag har med gjort lite änglar, vi har skänkt dom till barnkliniken i Växjö. Amanda ville att dom skulle få pengarna eftersom hon varit där så mycket och att dom varit helt underbara mot oss! Jag tänker ofta på er, 1000 kramar Linda

    SvaraRadera