torsdag 21 april 2011

Ännu en påsk......


Ja så var det påskhelg och man är lite långledig. Det är andra året utan Evelina och vid sådana här högtider känns det alltid värre än vanligt. Såg en hel del barn på gatan utklädda till påskkärringar som gick runt och ringde på i husen. Vi tog bilen och körde till Evelina. Vi hade köpt lite blommor och gjorde lite vårfint vid graven, men glömde påskfjädrarna så det får jag upp med imorgon.
Tankarna gick till sista påsken med lilltjejen, vi var inlagda på CSK och målade påskägg tillsammans, dom finns nu i Evelinas minneshylla. Tiden går trots allt och det är så ofattbart att hon inte finns här hemma hos oss, som hon borde få göra, klä ut sig till påskkärring som dom andra barnen och knacka dörr. När dom klädde ut sig på dagis en påsk så vägrade hon måla kinderna , hon tyckte det var så äckligt och kladdigt. Ja hon fattas oss så oerhört och man längtar så tills vi ses nästa gång.
Emelie åkte till Prag med handbollslaget i går morse, och ska vara borta en hel vecka, så det är lite extra tomt här hemma, Joacim är hemma och har sina kompisar i källaren så man märker inte så mycket av dom.
I morgon kör vi till Knäred till min mamma och stannar över till lördag då vi kör vidare till stugan i Bergkvara. Dom har ju lovat skönt påskväder, då kan det vara avkopplande i stugan och få sola och bara slappa.

Önskar er alla en trevlig påsk

1 kommentar:

  1. hejsan. jag råkade hamna på din blogg.. jag vill bara säga.. vilken underbart vacker flicka hon var. beklagar mitt djupaste

    SvaraRadera