fredag 8 april 2011

Ur Solblänks nr nu i Mars

Stockholms barncancerförening har en egen medlemstidning och dom hörde av sig till oss, och frågade om dom fick använda min blogg som ett bloggtips, till andra föräldrar som lever i samma situation som vi och med cancer- drabbade barn.


Bloggtipset
Läs Cecilias känslosamma och starka blogg om saknaden och sorgen efter sin lilla Evelina på http://prinsessanevelina. blogspot.com
Älskade lilla Evelina. Mamma saknar dig vareviga sekund. Saknar din mjuka lilla hand i min, dina underbara pussar och varma kramar. Saknar
dina kalla fötter mot mina ben i sängen när jag ska sova. Mamma saknar att väcka sin trötta flicka varje morgon och skynda på att komma iväg till dagis. Jag saknar också att hämta dig på dagis och se dig sitta och rita eller vara ute och cykla med dina kompisar på gården och absolut inte vilja gå hem.
Idag är en extra känslosam dag då det är 1 år sedan Evelina lämnade oss. Man har dom senaste veckorna gått igenom i tankarna hur vi hade det för ett år sedan när Evelina fortfarande fanns hos oss. Kämpigt var det men hon fanns hos oss och så skulle det förbli men så händer något som inte får hända och Evelina orkade inte mer.
Vad mer kan jag säga? Jag älskar dig min flicka i evighet och vi ses en dag, det lovar mamma. Någon dag ska jag få finnas vid din sida igen och pyssla om dig precis så som mammor ska göra med sina små barn ...




Det här skrev jag i bloggen på års dagen av Evelinas bortgång.........känner precis lika dant idag

1 kommentar: