fredag 3 februari 2012

Emelie fyllde 16 år igår


Hu va tiden går fort..Nu är mellantjejen redan 16 år...16 helt otroligt, så stor redan.
Det värsta är ju att man själv bara blir äldre och äldre när barnen blir äldre, men det är ju precis så det ska vara så det är bara att gilla.

Vi firade av Emelie lite i går kväll med hemmagjord pizza och kladdkaka och så blev det en och annan paket förstås. Det är väldigt svårt att pricka in exakt vad som menas på önskelistan har jag förstått nu i efter hand ,men lite nöjd blev hon nog.

Jag hade tagit ledigt från jobbet nu sista natten och det var verkligen en välbehövlig ledighet. Det känns som om man har tunga fot bojor och släpar runt på just nu, allting tar emot och är tråkigt och jobbigt. Dom borde verkligen införa att man bara jobbade fyra nätter så ledigheten hinner göra sig tillkänna, men jag borde inte gnälla utan göra något åt saken istället som ex försöka skaffa nytt jobb. Men det är inte det lättaste att göra när man inte har någon utbildning direkt, och läser man så går det inte ihop sig ekonomiskt och sen har man ju varit på samma jobb i 25 år nu, så man är bekväm också. Vi får se önskar i alla fall att jag någon gång vågade ta tag i alla mina funderingar och inte sluta vid tanken bara...

Har varit på ett par återbesök hos psykologen vi träffade när Evelina lämnade oss, och det var väldigt skönt för hjärtat kan jag säga. Det var inte bara om Evelina vi pratade utan OM allt runt omkring, att leva vidare , att vara förälder till dom övriga barnen och hur det tar på ens förhållande att ständigt leva med denna smärta och sorg och ändå försöka plocka fram dom bra stunderna för dagen. Hon fick mig att känna mig speciell och stark och att jag duger som jag är, fast tvivlet ständigt flåsar en i nacken.
Jag ska försöka leva efter hennes råd och hoppas på det bästa.
Det har gått 2 år och 9 månader sedan sen vi tog farväl av vår älskling, det låter som en väldigt lång tid, men det är det inte i denna världen vi lever i och tyvärr kommer det att ta en evighet innan det känns någorlunda OK att leva...eller ok är det väl men ni som är som vi vet precis hur jag menar.....

Kylan biter sig fast där ute så vi gör vårt bästa för att behålla värmen här inne.
Nu har vi en skön helg framför oss, där vi bl a ska hålla kalas för Emelie med släkten på lördag och i kväll ska Emelie ha lite kompisar här. Själv ska jag ta den där väl behövliga pausen och gå på bio i kväll med en kär vän, men först blir det lite städning mm så det är bäst att sätta fart.

Ta hand om varandra där ute Kram

1 kommentar:

  1. Först vill jag passa på att önska Emelie grattis till sin dag. Ja du Cilla 16år. Uch ja gamla börjar vi bli men får försöka hålla sig lite ung i tankarna :-) 2 år & 9 månader. Puh vad tiden går även här. Ja Cilla jag vet inte vad jag skall säga mer än att du är stark. Att förlora sitt barn är det värsta man kan göra. Min morfar sa när min mamma dog "varför ligger du där min älskade dotter, det är ju min plats före dig" & så ska det ju vara men ibland går det fel. Det spelar nog ingen roll hur fina & stärkande ord jag skriver till dig för du är ju du. En fantastisk mamma som alltid har funnits för dina barn. Gå vidare? Ja det är lätt sagt men svårare att göra. Men med tiden kan man kanske se det på ett annat sett men det är en bit bort.
    Tänker så på Er,Inget jag bara skriver utan jag har ju själv varit "lite" där.

    Bamse styrke kramar till ER!

    Kram Felles mamma Mia

    SvaraRadera