söndag 4 april 2010

En andra chans.....

I går kväll Somnade jag på soffan som jag gör så gott som varje kväll.Flyttar sen in i sängen och sover vidare.Idag gick jag inte upp förrän 13.30,helt otroligt!! När man ligger så och sover och är vaken omvartannat så drömmer man konstiga drömmar,villket jag gjorde idag. Jag minns att vi fick en Andra chans som dom kallade det i drömmen.Evelina va tillbaka hos oss och det va en fantastiskt känsla.Jag vet att jag sa att vi måste verkligen ta till vara på denna chansen och göra så att hon blir frisk.Evelina va sjuk,mycket sjuk. Jag minns inte att hon sa så mycket men att vi bar omkring på henne och så städade vi i massor.det va precis som att det va det som vi hade misslyckats med förra gången och det va därför hon inte klarade sig.Vi städade med sprit överralt och ingen fick hälsa på henne.Rummet vi va i va ganska så mörkt hela tiden,kanske som det va på biva där hon va sista timmarna. Sen slutade jag drömma om det och vet inte hur det gick....det kändes ändå skönt och fint på något sätt att få ha henne i sin famn en stund igen.
Nu i efter middes tog fagge Zack och jag en riktigt lång promenad uppe i skogen,skönt att komma ut och få frisk luft och lite motion .
Vi körde inom Evelina på vägen hem och tände ljusen till henne.När vi står där så säger Fagge att Fan det borde inte vara så här det skulle aldrig hänt. Och precis så är tankar och känslorna dagligen det borde inte hänt,hon skulle vara här med oss nu precis som det va förr.Vi ska inte behöva stå vid en grav och prata med vår lilla flicka,vi vill också kunna hålla om henne och viska i hennes öra saker man vill säga bara till henne.Så varför Gud om du nu finns Varför gör du så här mot oss och vår fina Evelina?? Vad är meningen egentligen? Finns det någon mening?
Är glad att jag har en tro på att det finns något finare efter detta jorde liv och hoppas av hela mitt hjärta att Evelina har det bra där och att hon kommer och möter mig när det är dax för mig att bege mig dit.
Denna påsk helgen har annars varit enormt lång och vi har mest vilat och inte gjort så mycket.I Torsdags va vi på en påsk fest hos våra vänner Cartnes och Jeppssons och Annika va också där och allas barn såklart. Vi åt god mat och drack en hel del vin och pratade och hade himla trevligt.Tack för att ni finns för oss alla goa vänner.Utan er hade det inte gått.............. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar