fredag 2 april 2010

Påsk


Ja tiden går och nu är det påsk. Evelina visste inte vad påsk va direkt men hon tyckte om påsken. Hon sa "Jag vill ha påsk" när hon såg alla påsk ägg och pynt som lades fram i affärerna. Förra året så hade vi permission och skulle vara hemma bort sätt från att vi hamnade inne på csk lite där Evelina och jag påsk pysslade med kort och målade flört ägg. När vi sen va hemma så kom det påsk kärringar och ringde på dörren och hon tyckte det va så spännande,men själv har hon bara varit påsk kärring på dagis inte gått och ringt på dörrar som dom flesta barn gör. Alltid när hon skulle klä ut sig och målas i ansiktet så protesterade hon,för hon har aldrig tyckt om att ha färg i ansiktet det är ju så kladdigt.
Påsken precis som julen tycker jag är barnens tid och man kan inte låta bli att vara ledsen över att hon inte får vara här och uppleva det med oss.Jag var hos henne igår och satte lite påsk ris med rosa fjädrar för det vet jag att hon velat ha. Finns inte så mycket mer man kan göra för henne,jag hoppas bara hon känner hur mycket vi älskar henne och längtar efter henne. Allt som oftast förvandlas gråten till en helt förtvivlad saknad och man kipar efter andan och mår illa....

Önskar alla läsare en trevlig påsk

2 kommentarer:

  1. Sänder en stor varm kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hej vännen tänker på er kram Annika ,Lasse ,Frida.

    SvaraRadera