tisdag 27 april 2010

Idag för 1 år sedan...

Usch så mycket tankar och känslor som finns in uti en nu.Man vill bara skrika rakt ut sin vreda för allt som hänt. Vår fina Evelina Varför???
Idag för 1 år sedan började vad som vi kallade den sista fasen i Evelinas behandling till att bli frisk,för frisk va just vad hon skulle bli.
Vi stängde dörren till huset och begav oss till Lund med mycket oro och ännu mera hopp.
Idag för 1 år sedan började hon sin 4 dagar långa strålnings period. Finns så många fina goa minnen av Evelina just där på strålningsenheten. Hon skojade med alla och va så glad.En gång fick hon låna en bandspelare och barn pop skiva som hon spelade super högt ute i vänt rummet och dansade så fint som bara en prinsessa kan.Folk skrattade och klappade händer.... där mitt i allt elände.
Vem kunde ana att det va sista gången vi stängde ytterdörren och gick ner för trappan satte oss i bilen och körde till Lund....vem kunde ana att det va sista gången vi alla va tillsammans. Jag hoppas innerligt att Evelina har det bättre i sin himmel och att hon slipper den sorg och smärta vi kämpar med varje dag.För har hon det lika smärtsamt som vi då vill jag skynda mig dit och ge henne tröst. Älskar dig

5 kommentarer:

  1. Tänker på er gumman kram Annika , Lasse ,Frida

    SvaraRadera
  2. Är inne här och läser, brukar börja på kommentarer men radera dem för de klarar inte att säga det jag menar. Jag önskar att det var annorlunda!!

    Vet inte om ni har läst Elisabet Kubler Ross? Jag tycker att hon skriver fint både om döende, sorg och att hon också lyckas förmedla ett hopp om döden och det efter.

    Tänker på er

    Karm Anna

    SvaraRadera
  3. Elisabet Roslund28 april 2010 kl. 08:14

    Jag tror inte du behöver skynda dig till Evelina. Jag tror att hon har det bra på det ställe hon är idag. Det är många änglar som hjälps åt, många fina vackra änglar.
    Vi ska leva vårt liv på jorden och ta vara på varje dag, göra det finaste vi kan och visa änglarna att vi är starka. Dom ger oss all styrka, så ta emot den!
    Kram/Elisabet

    SvaraRadera
  4. Tänker mycket på er! Vilken fantastiskt fin sten Evelina fått. Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej Cilla !!
    ja livet e bra jävligt mot vissa , känner så med er ska du veta .
    Igår var dagis på Evelinas grav ,min Mellvin o Millton hade ljus med sig o ett vitt hjärta som melle valt ut somdet står kram på , Mellvin har många frågor o vi får svara så gott vi kan ..
    De är ett himla fint jobb dom gör på dagis o dom får en eloge av mig som förälder ,detta är ju en bit av livet även om det är fel när det händer våra barn .
    Vill även säga att stenen blev underbart fin ,sänder en stor kram till hela familjen .

    SvaraRadera