lördag 18 april 2009

Mycket frisk luft idag


Vaknar redan vid halv nio idag,tidigt för att vara oss.Läser tidning och tar det lugnt.I går kväll tyckte jag Evelina var så het så jag va tvungen att tempa,men den va bara 37 och det va ju skönt.Vi bestämde oss i för middes att vi skulle köra en runda till skogen,farmor och farfar följde också med.Evelina va så uppspelt att det skulle bli picknick igen.Denna gången bryggde jag kaffe och tog med,och farmor hade kaka.
Vi körde upp till Bockeboda och där va alldeles vind stilla.Vi gick en lagom runda så både Evelina och farmor skulle orka med.Skogen va alldeles full med vit sippor och Evelina plockade massor.Backe upp och backe ner men riktigt skönt va det att gå där.Sen fikade vi lite och det va riktigt mumsigt.
När vi kommit hem så tog Evelina sin sparkcykel och vi sparkade bort till Peter och Åsa.Åsa inte hemma så vi gick vidare till Jeppssons strax bredvid,ingen hemma.Evelina sjunger jag måste kissa jag måste kissa och så kissar hon på sig.Precis så kommer Jeppssons på motorcykeln och vi stannar och fikar medans Evelinas byxor ligger i tork tumlaren.Långt om länge ska vi ge oss hem och vi går inom Åsas igen och nu är dom hemma.Så vi går in och tittar på deras fina ny renoverade hus och sitter ner en stund.Fagge börjar skicka sms och tror vi rymt.Vinden är nu kylig men Evelina sparkar så duktigt hela vägen hem igen,hon blir väl varm av sparkandet och bara jag som fryser.Nu ligger hon och myser med en scooby doo film i våran säng.Glada nyheter är att Emelies lag har vunnit alla sina matcher,slutspel imorgon.Det har gått lite sämre för flickor 95 men dom har i alla fall jätte roligt där,nu är dom på disco ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar