tisdag 31 mars 2009

Besök och mer Cytostatika

Trötta som vanligt på morgonen.Vi har inte kommit in i några rutiner här,och känner att det finns ingen anledning till det heller.Det är skillnad om man ska till jobbet eller dagis,men här ska man bara gå upp för att göra ingenting.Enda motionen är till kaffe automaten. . .Hoppas vi kan åka hem imorgon,det beror väl på alla värden.Albert var inne och pratade om natrium värdet (saltet) som bara tycks försvinna ut från henne och dom vet ej var eller varför.Kalium och blodsocker värdet är nu bra igen. Crp (infektionsvärdet)har stigit något,så det är kanske nått på gång.Idag har hon fått en spruta i muskeln Peg-asp. Det va den sprutan som hon sist fick en allergi chock av och svullnade upp och fick utslag.Hoppas det inte händer idag,dom har chock beredskap efter att dom gett den sprutan i 2 timmar och nu har det gått tre timmar sen.Idag har hon även hunnit med två st cytostatikor,Vincristin och Cytarabin som va samma som igår.Den ska hon få en dos ikväll vid 23 av igen. Hon får nu en påse blod,för hennes HB va bara 78 idag.Idag har vi haft besök av Mormor,Sven,Ray och Aom.Evelina blir glad av att få besök,fast hon visar det inte direkt.Hon fick ett Happy meal av mormor som hon faktiskt äter upp allt.Annars har hon inte ätit idag för hon har ont i munnen nu,och rumpan och näsan.Vi fikar med en jordgubbs tårta som dom hade ned sig för Evelina hade önskat sig det,men idag va hon inte alls sugen på det.Hon är ganska trött hela dagen och det är väl pga blodvärdet,men hon blir kanske piggar nu när hon fått blod.Pappa Fagge är på väg hit nu ikväll efter att ha varit hemma hos dom andra barnen.

1 kommentar:

  1. Hej. Jag heter Sandra och pluggar just nu till undersköterska. I kursen medicinsk grundkurs ska jag göra ett arbete om cancer och när jag letade researh hittade jag din blogg som berörde mig väldigt mycket. Jag undrar om det går bra att jag beskriver Evelinas fall i mitt arbete?

    SvaraRadera